Cara Mengubah Skrin Log Masuk

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Agak lama aku membiarkan blog aku ni tanpa sebarang post disebabkan kerja-kerja luar kawasan yang agak banyak. So selepas aku belek laptop aku ni, aku akhirnya jumpa jugak benda menarik yang nak dikongsi dengan korang semua.

Selalunya skrin log masuk (logon screen) korang kalau guna windows 7 mesti standard dan membosankan dengan background yang hari-hari tengok boleh naik menyampah. Sedangkan background desktop boleh diubah, inikan pula logon screen. Tapi macam mana nak ubah background logon screen korang tu? Salah satu caranya ialah dengan menggunakan Logon Changer. Ikut step ni.

1) Mula-mula korang download Logon Changer for Windows 7 di sini dan kemudian double click TweaksLogon.exe. Korang akan dapat macam ni.
2) Korang klik Change Logon Screen dan pilih gambar mana yang korang nak jadikan background.

3) Bila keluar macam ni, korang klik ok.

4) Dah siap, korang boleh la klik butang Test tu untuk tengok macam mana hasilnya.




So dengan adanya benda ni, korang takkan rasa bosan lagi dengan background logon screen korang yang kadang kala membuat kita sakit mata dengan laptop/PC kita sendiri. Selamat mencuba.




Komen La Kalau Berani

Comments