Thursday, August 2, 2012

Jalan-Jalan Cari Tempat Buka Puasa (Jentayu Kopitiam Muadzam Shah)

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Dalam kesibukan menjalani ibadah puasa, sekali sekala ingin juga aku sekeluarga berbuka puasa di luar. Disebabkan keretaku melanggar tiang maka hanya tinggal motorsikal sahaja kenderaan yang aku miliki sekarang. Namun itu tidak membataskan aku untuk berbuka puasa diluar.


Pada 27 Julai yang lalu aku bersama isteri dan anak aku telah berbuka di Jentayu Kopitiam Muadzam Shah. Jika dulu post aku tentang Jentayu Kopitiam ni terletak di kawasan perindustrian Muadzam Shah, kini ia telah berpindah ke Bandar Baru Muadzam Shah, betul-betul berhadapan dengan Dataran Muadzam Shah yang masih didalam peringkat pembinaan lagi.


Sempena bulan puasa, Jentayu Kopitiam telah menyediakan menu khas terdiri daripada 5 set nasi dan 3 set western food. Almaklumlah aku ni perut Melayu, maka aku memilih set nasi untuk 2 orang. Kalau tak silap aku set nasi no 1. 2 pinggan nasi, 3 jenis lauk, 2 air, 2 muffin, dan kurma. Bab lauk tu korang boleh pilih sendiri dari pelbagai menu yang disediakan. Jom tengok apa yang ada.


Muffin. Nampaknya Amoy tak sabar nak makan.


Air minuman. Asalnya air tembikai dan soya cincau tapi aku tambah hazelnut icecream -favourite aku - dan yang botol susu tu tak termasuk dalam menu. Itu Amoy punya.


Lauk. Aku tempah telur bungkus, udang masak merah dan sup daging. Itu pun tak habis. Kenyang sebelum habis makan. Maklumlah puasa katakan.


Suasana dalam kedai.


Pemandangan diluar kedai.


Salah seorang pekerja disini.








Komen La Kalau Berani

No comments:

Post a Comment

Cuba Baca Yang Ini Pula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...