Jalan-Jalan Cari Bazar Ramadan (Taman Tas)

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Selepas aku selesai bertugas pada hari jumaat maka aku bergerak balik ke Kuantan menggunakan superbike Wave 100 aku. Dalam perjalanan ke sana, dalam kepala aku dah terbayang bazar ramadan di kawasan Kuantan. Yang mana satu aku nak pergi mula-mula sekali aku pun tak pasti. Jadi aku telah memilih bazar yang berdekatan sahaja dan pilihan aku ialah bazar ramadah Taman Tas.


Kenapa Taman Tas? Suka hati aku nak pergi bazar mana pun. Lagipun di Kuantan sahaja terdapat lebih kurang 40 bazar ramadan yang beroperasi sepanjang bulan ramadan ini. Bazar ramadan Taman Tas antara yang meriah di Kuantan. Dengan bilangan peniaga menghampiri seratus gerai jualan, pelbagai juadah disediakan dan termasuk menu yang bagi aku kali pertama aku lihat iaitu ketam goreng tepung. Biar betul? Tapi itulah hakikatnya. Jom layan gambar yang aku sempat ambil semasa berada disana.


Suasana di bazar


Ayam bakar madu


Alie murtabak. Rakan seperjuanganku semasa aku bekerja di pasar malam dahulu.


Ayam goreng pun ada


Nasi kerabu turut dijual disini


Ayam panggang dan pelbagai jenis panggangan


Air katira. Semakin terkenal nampaknya minuman ini


Kek pun ada di sini


Inilah dia yang hangat diperkatakan. Ketam goreng tepung. Lupa pulak aku nak tanya harganya.


Pelanggan berpusu-pusu mendapatkan ayam madu terbaik di bazar ini


Tembikai pun ada di sini







Komen La Kalau Berani

Comments