Jalan-Jalan Cari Bazar Ramadan (Muadzam Shah)

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Di bulan Ramadhan yang mulia ni aku terlebih dulu mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan dan selamat berpuasa. Anyway disebabkan kereta aku dah melanggar tiang elektrik secara tak sengaja, maka aku cuma mampu meronda-ronda bazar ramadhan yang berdekatan sahaja.


Kali ini aku berjalan ke bazar ramadhan Muadzam Shah. Kalau dikira dari Selancar menuju ke Bandar Dua, bazar inilah yang paling besar. Korang tengok sendiri betapa meriahnya bazar ini. Bukan sebab makanannya menarik, tapi inilah satu-satunya bazar yang ada disini. Namun begitu hasilnya tak mengecewakan. Kalau dilihat dari segi kepelbagaian jenis makanan yang dijual memang kelihatan sama sahaja dengan bazar-bazar lain tetapi tahun ni aku lihat ada sesuatu yang bertambah iaitu ruang niaga telah dipanjangkan lagi menghala ke gelanggang tenis dan juga Pegawai Waran bersara Mustapha telah berniaga disini. Apa-apa pun jom layan gambar yang aku sempat ambil petang tadi.




Suasana bazar jam 6 petang


Antara juadah yang dijual


Kawasan parking yang memang tak cukup


Pintu masuk utama


En Kamarul berehat menanti pembeli


En Azam Berazam sedang memikirkan sesuatu









Komen La Kalau Berani

Comments