Friday, June 8, 2012

Jalan-Jalan Cari Pasar Malam (Taman Yayasan, Segamat)

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Antara tempat terhampir dengan Muadzam Shah ialah Segamat dan memang dah jadi kebiasaan untuk aku mencari pasar-pasar malam dan tengok apa yang ada kat situ. So kali ni aku jalan-jalan ke Segamat pada hari khamis lepas dan aku tengok ada pasar malam kat situ. So aku pun jalan-jalan sambil mencari info-info yang sesuai untuk tatapan semua.

Pasar malam ni agak besar dengan susunan jenis memanjang ianya diadakan di kawasan industri Segamat. Panjang pasar malam ni lebih kurang 1.5 kilometer (aku agak). Kemeriahan pasar malam ni jelas kelihatan apabila tiba waktu malam. Orang ramai berpusu-pusu datang menerjah pasar malam ni. Kawasan parking yang banyak memudahkan orang ramai meletak kenderaan mereka.



Apa yang menariknya tentang pasar malam ni ialah bukan orang melayu je yang berniaga malahan orang cina dan india pun turut sama berniaga. Kira pasar malam 1Malaysia la kot. Apa yang penting semua makanan yang dijual adalah halal.


Namun begitu, susunan peniaga agak kurang teratur kerana korang boleh tengok sendiri peniaga makanan dan peniaga barangan berselang seli. Bagi aku perkara ni tak ada masalah asalkan asap atau air tu tak tumpah ke meja orang sebelah sudah la. Pasar malam ni diadakan pada hari Khamis bermula jam 5 petang dan tamat pada jam 10 malam. Tunggu apa lagi? Khamis depan jom beramai-ramai kesana.


inilah jalan yang dijadikan pasar malam

peniaga kasut terpakai

peniaga barang perbagai

peniaga ikan.kalau tak silap kat pasar ibam pun dia ada berniaga

peniaga chicken chop

peniaga putu piring

peniaga popiah

suasana pasar di waktu petang

peniaga putu bambu

penghujung pasar malam

peniaga buah

peniaga kuih

peniaga burger

peniaga kepak ayam

peniaga potato spring

peniaga satay

peniaga batu cincin




Komen La Kalau Berani

No comments:

Post a Comment

Cuba Baca Yang Ini Pula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...