Cara Mengajar Anak Mengenal Huruf Dengan Cepat

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kadang kala kita sebagai ibu bapa ataupun guru tadika mungkin mengalami kesukaran untuk mengajar anak-anak kecil mengenali huruf. Paling kuat pun diorang akan kenal ABC je.Lepas C dah tak ingat. So untuk korang arini aku nak berkongsi satu software yang aku gunakan untuk mengajar anak aku mengenal huruf,nombor, dan warna.

Korang pernah dengar tentang Minisebran dan Sebran? Kalau yang pernah guna, mesti korang tau keberkesanan software tu dalam mengajar anak-anak. Kalau tak pernah dengar, aku akan tunjukkan.

Secara amnya,Minisebran dan Sebran adalah software percuma yang dibangunkan untuk mengajar kanak-kanak sebelum mereka memasuki tadika, so tak lah cikgu pening sangat nak mengajar. Tapi aku agak terkejut dengan Minisebran kerana anak aku mengenal huruf dalam masa seminggu lepas guna Minisebran. Lepas dia dah kenal, aku ajar dia guna Sebran pulak. Hasilnya memang tak mengecewakan. 

Minisebran, Asas mengenal huruf, nombor dan warna. Fungsi keyboard telah dinyahaktif untuk mengelakkan anak-anak menekan keyboard ikut suka. Sebran pula advance kepada Minisebran. Siap ada game lagi untuk dicuba. Korang boleh download Minisebran disini dan Sebran disini.

Jangan salahkan anak kenapa diorang lambat mengenal huruf, mungkin cara pengajaran kurang menarik perhatian. Cubalah kedua-dua software ni dan lihat hasilnya. Selamat mencuba!!!


Minisebran

Sebran




Komen La Kalau Berani

Comments

Post a Comment